Monday, August 31, 2009

Saper kata?


Selama ni, ramai yg kata macam2 psl bdk2 indie...
selekeh, x der pendidikan, tak tau isu semasa, merepek, mengarut and mcm2 lagi la...
mula2 aku ingat betul la sebab tgk org2 yg ala2 indie kononnya mcm lebih kurang tu jer....

Tapi semalam mengubah pandanganku....

Saatnya bila aku duduk sebelah Noh Hujan time recording Remaja utk raya. Mula-mula x perasan pun dia. Tiba2 jer dia tegur aku, dia kata aku 'comel' semacam (time tu, aku x tau la nak tersipu2 malu or nak marah kat dier). Dok tgh merapu sembang punya la sembang and dok mengutuk Bunkface, Lah (Meet Uncle Hussain) ngan rambut guitaris diorang, Am. Lepas tu aku ckp kat dia,jap lagi dah nak merdeka.Dia wat lawak lagi and tiba2 dia masuk isu kuil yg penduduk Shah Alam syeksen 23 yang berarak bawak kepala lembu. Dia sambil geleng2 kepala kata benda2 tu x patut sbb kita duduk satu Malaysia. Terus dia ckp psl konsep 1 malaysia. Perpaduan penting....pas tu dia kata Nabi Muhammad S.A.W pun x ajar mcm tu....dia ckp bab agama plak. Lama gak dia kupas isu tu. Dia tanya kat aku betul x?aku pun iyakan jer la...Pas tu, kitaorg terus merepek2 and gelak2 besar sampai habes recording....

Aku terpegun dan kagum.Respect beb!!!

p/s: tima kasih to syahmi sbb ajak aku pegi skali...

No comments:

Post a Comment